Från akupressur till ingefära till akupunktur

Nu har jag varit hemma från jobbet i en månad, pga mitt hemska graviditetsillamående. Jag har provat allt, tror jag.
 
-åksjukeband (Sea-band)
-äta/suga på ingefära
-dricka ingefärsavkok
-gå promenader (frisk luft lindrar!)
-äta Postafen
-äta mild mat
-ta bort viss mat under perioder
-småäta
 
Jag MÅSTE äta ofta, annars fungerar jag överhuvudtaget inte, utan är bara sängliggande. När man väntar barn vill man ju ta hand om sin kropp och äta så nyttigt som möjligt, men för mig gäller det bara att stoppa i mig vad jag får ner. För några veckor sen hade jag redan gått upp 5 kilo, slutade att väga mig sen, haha. Kan för tillfället inte göra jättemycket åt det (längtar tills jag kan börja träna!)
 
Jag fick sen Lergigan comp utskrivet, vilket inte heller funkade jättebra, men då fick jag några timmar på eftermiddagen/kvällen där jag mådde helt ok iallafall! Men fortfarande inget jobb.
 
Har haft så dåligt samvete för jobbet, känt mig stressad och ledsen över att jag inte kunnat vara där. Stress har jag också märkt är en bidragande faktor till att illamående ibland blir än värre. Så när jag provat allt gick jag till akupunktör. Har varit där två gånger nu, och ska dit sista gången idag. Jag tror att det hjälper! Har mått superbra när jag gått därifrån, och nu fungerar jag hjälpligt när jag tar Lergigan comp. Tänk om man kan få bli ok från detta!
 
Tänkte uppdatera mer om behandlingarna och kliniken lite senare, eftersom jag varit så extremt nöjd med dom.
 
Är det någon annan som testat akupunktur? Hur var er upplevelse av detta?
 
 
Ta hand om er därute!

Kommentera här: